کد خبر: 975298
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
سرویس سیاسی جوان آنلاین: بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی خواست هیئتی از افراد مورد اعتماد خود را برای بررسی وضعیت کارگران خوزستان، اراک و قزوین به این استان‌ها اعزام کند.
به گزارش تسنیم، بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی خواست هیئتی از افراد مورد اعتماد خود به خوزستان، اراک و قزوین اعزام کند تا گزارش‌های کارشناسی و دقیقی از از وضعیت کارگران در این استان‌ها تهیه و به رئیس قوه قضائیه ارسال کنند. در ابتدای این نامه خطاب به آیت‌الله رئیسی با اشاره به جایگاه سخنگوی قوه قضائیه آمده است: امروز بخش مهمی از بار مواجهه با افکار عمومی و اعتماد‌سازی پیرامون فعالیت‌های قوه قضائیه بر دوش سخنگوی قوه قرار گرفته است در حالی که متأسفانه ایشان گاهی با اظهار نظر‌های غیرکارشناسانه خود موجب لطمه زدن به آبروی قوه قضائیه می‌گردند.

سخنگوی محترم قوه قضائیه اخیراً در پی سلسله اظهار نظر‌هایی عجیب که به نظر می‌رسد با رویکرد جناب عالی نسبت به مسائل کارگری نامتجانس است، در ارتباط با کارگران هفت تپه مطالبی گفته‌اند که به هیچ وجه قابل اغماض نیست. ایشان ضمن اکتفا به تکذیب دستگیری نمایندگان کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در راه دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با استناد به سخنان مالک شرکت فرموده‌اند که این‌ها اصلاً مدافع حقوق کارگران نبوده‌اند بلکه این‌ها مانعی بر خط تولید کارخانه بوده و با شکایت مالک کارخانه دستگیر شده‌اند. این سخنان که به نظر می‌رسد نتیجه گزارشات مسئولان قضایی استان خوزستان باشد به هیچ وجه نزد افکار عمومی قابل قبول و پسندیده نیست و استناد به سخنان مالک شرکت هفت تپه که بدون شک در پرونده نیشکر هفت تپه متهم است تعجب برانگیز و نابخشودنی است.

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در این نامه یادآور شد: با توجه به اینکه به نظر می‌رسد منصوب فعلی حضرت عالی در جایگاه سخنگوی قوه در بسیاری از موارد از جمله مورد فوق در حال بازتولید مطالب غیرکارشناسی می‌باشند درخواست داریم که به وضعیت سخنگوی فعلی قوه قضائیه رسیدگی جدی بفرمایید. در پایان این نامه تأکید شده است: از جناب عالی انتظار می‌رود که هیئتی از افراد مورد اعتماد خود به خوزستان و اراک و قزوین اعزام کنید تا گزارش‌های کارشناسی و دقیقی از کارشکنی‌های مسئولان قضایی این استان‌ها تهیه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار